Jan 18, 2010

nape la jd cmnih????

nape ek??? pelik la....bile da hepi2 mst ade jek yg spoil...ade jek yg x kene....cam ade smthing yg mhalang kitorg jd baek cam dulu...aku sedih sgt...siyes....sgt sedih....da jaoh da...kami sgt jaoh....bkn kami yg dulu....xtau la kat mane slh nye....xtau la sape yg slh n sape yg btol...n xtau pe puncenye...tetibe jeh...aku slalu je te pk nape mst jd gini??? nape ek??? ade yg x suke aku ke?? ade yg bnci aku ke?? aku wat slh pe??? aku ni terok sgt ke??? da puas nanges da pk pasl ni...aku syg diorg sume....syg sgt...aku cam xtau nak kate pe bile tgk masing2 wat hal masing2....cam nak mengalir jek air mate aku...siyes weh...aku syg hbgn kitorg yg dulu...aku harap sgt kitorg leh jd cam dulu....kuar sesame..mkn sesame...nyanyi sesame...tk wyg sesame....nak sgt cm 2....aku hepi mase 2.....kalo la aku puncenye..aku mntx maaf...sgt2 mntx maaf....aku x sedar bile aku wat salah...n aku x prasan bile aku wat slah ngn korg....aku nak kite sume cm dulu....2 jek yg aku harapkan....syg korg sgt2....





3 org bkate2:

ka said...

salam..

sabar ye wa. kadang2 memang tak semua benda macam yang kte nak.
kadang2 tanpa salah siap-siapa, tanpa sebab yang jelas hati setiap orang tetap berubah.
mesti ade hikmah di sebaliknya.

kte ade satu cerita, masa matrik dulu.

awal masuk, kte rapat dgn L. kemana berdua.
kwn kte sorg ni, J, dak kelantan. die baek dgn Y, dak kelantan gak. kemana berdua.

hari demi hari kt matrik, kenal makin rmai org.
L plak knl dgn P. rupenye rumet dorg sume kwn. so ble jumpe, sembang seronok ah. "rumet kau itu ini, rumet aku itu ini" so makin lame dorg makin rapat. sampai ade satu masa dorg g kelas sama2.. duduk mst bersama. dorg sembang, kte x phm topik dorg. kte jd terpinggir ttbe. dorg tak buang, tp kte la yg rs dah laen. so kte bwk diri. [kte la yg sensitif :p]

cerita J dgn Y plak. Y ni, ttbe Y ni baru kenal klasmet yg bilik seblah je dr die, W. tp W ni bkn org kelantan. kepala same2 gler. so pg klas sama, abeh klas sama, study same2, mkn same2. jd makin rapat. J pon terabai gk.

kte perasan la J ni kt klas, rupe die muram je. die salu dok pandang Y dgn W ni dari jauh dgn muke sayu.

so kte approach die. kte salu tegur2 die. tp die pemalu, sepatah kte tnye, sepatah die jwb. kalau kte nmpk die, kte tegur n senyum. so that die x rs sorg2 sgt. tp die masih salu bwk diri sorg2.

satu hari kte tnye,
"J sny terasa hati kn? org yg rapat ttbe jumpe kwn baru, n jd terpinggir."

die ngaku, die kate die igt same2 kelantan, bolehla rapat.

so kte ckpla bnde yg sm.
"kdg2 kte xleh nk paksa. kalau dorg rs org lain lg sesuai, biarlah dorg. perasaan nk dtg n pergi xleh nk halang. tp boleh dibuang, pelan2."

"mcm J, byk lg org keliling ni. rmai lg yg awk leh kwn. nape kte nk tumpu pd sorg. nape tumpu pd yg xnk? smpikan terabaikan org keliling yg mungkin nak kwn gn awk. smpikn tertutup mata dr org2 yg mungkin teringin nk kenal awk."

"contohnya mcm kte. awk pernah x nmpak kte?"

lepas tu, rupenye ktorg sgtlah sesuai berkawan. xtau nape, kte sgt fhm die, n die sgt fhm kte. pemikiran ktorg lebih kurg. lawak ktorg masuk je. mane kte kurg, die nasihat. n sebaliknya.

last2, kte, J, Y, W, and L jd satu geng. geng yg sgt kamcing smpi abeh matrik. walaupon dlm geng ttp ade psgn2 tertentu yg lebih rapat, tp ktorg ttp satu geng yg sgt baik.

n bg kte, itulah hikmahnya. kalau wa nmpk ape yg kte nk smpikan. sori kalo ade tersilap kata, or tersilap phm..

[hehee n sori kte mmg suke bercerita panjang :p]

w.@.W.a said...

tq tika...
kite fhm...
tp 2 la kan...
kdg2 prasaan sendiri susah nak kawal...
kite nak cam dulu...
2 je yg kite nak...
dak klas kite x ramai...
biar la rapat sesame kite...
sbb bg kite, kwn sgt penting kat u ni...
pape pon kite ngn kwn....
tp skrg ni pon kite da hepi jek...
masing2 cam da ok...
mgkin da sedar salah masing2...
tq sgt2 kat tika...
kite bace cite tika ni da wat kite nanges...
sbb kite sgt sensitif...
nampak jek kuat n hepi...
tp sebenarnye x pon...
syg tika...

ka said...

kte percaya.. hampir semua org gtu..
walau kuat mana, pasti tahu menangis gk..
airmata tulah yg Allah bg khas utk kte pmpn ni,
utk kte lepaskan beban perasaan halus kte..
eceh pandai plak kte bebel =P

neway, sayang wa gk. muahx~