May 27, 2010

...aQue...


entry kali ni nak cite pasal aku...leh?? hehe....saje2 je gatal2 tgn nak taip entry ni sbb mlas yg amat sgt utk wat asaimen cari psal agama hindu dan buddha...aku mmg pemalas...dr skolah lg...mmg malas...kalo nk stdy...mmg kene pkse br stdy....2 yg reslt ntah pape...org leh dpt perfect score, ak mst ade yg tekucil sket...uhh...jelez2..xpe2...lupekn tuh...skrg nih aku cume nak cite ni ha....aku teringt zaman2 mude zaman2 kegemilangan aku mase skul...ingt kwn2 aku...2 yg nak wat cite ni ha...psal aque...poyo gler eh ayat...cam nak wat krgn BM...baeklah,,BM sy sgt beterabur skrg dan xbleh da nak wat ayat2 cm dulu sbb da 3 tahun tggl BM...:)

mase umo aku 6 tahun, aku da masok darjah 1 da,,smgt x?? hehe...sbb nye ayh xnak aku masok tadika..sbb ayah takot aku nanges2..ape da...aku anak MANJE ok...ye...aku anak MANJE...:))so..aku masok la darjah 1 tempat ayah aku mengajar...SEKOLAH KEBANGSAAN PARIT SAPRAN....

pas 2 mase umo aku 7 tahun kompem2 la aku kene masok kelas darjah 1 smule kan..mane de dak umo 7 tahun darjah 2...kirenya aku cam repeat r..wah..kecik2 da kene repeat ek..hehe...bkn la, xkan la guru besar skolah tuh suke2 nak bg aku masok drjah 2, kan x pasal2 kene benti keje cikgu tuh....aku lupe name beliau...heeee~~~

teros2 sekolah kat situ...mase rehat ayah da tggu kat kantin da sediakan makanan..hehe..jgn jeles...aku mmg manje ngn ayah...sbb aku idop sorg tnpe adek smpai umo 5 tahun....mase 2 x suke adek..sbb nnt da x dmnajekan lg..;((

dr drjah 3 tros naek drjah 5...sbb aku lulus PTS...malu+segan ngn dak2 kelas tuh sbb xknl pon...diorg pon just knl aku sbgai anak CG SARMIN...belajar2 sgt x pndai...org exam leh dpt A sume sbjek aku leh lak sngkot kat SAINS..mst dpt C n D jek...ayah bebel.."tu la ayah kate x pyh lompat kelas, kan da x fhm sains tuh"...tp lme2 aku da pndai sket...yeah..UPSR, aku dpt 4A 1B...sains aku A...B aku BI...ngek sket mase tuh....
.
.
.
.
.
da abes skolah rendah mst la skolah menengah...aku skolah kat SMKDPB..*mlas nak tulis name penuh n pnjag dy*...form 1 lg da masok hostel...gler r...nanges aku..xleh bla...sbb xpenah jaoh ngn ibu n ayah....xnak masok hostel tp susah nak ulang alik dr uma ke skolah...pas 2 aku request la ngn ayah nak pndah skolah SMKKAP...dekat je ngn uma aku..ayah leh anta leh amek....tp ayah x bg...pas 2 aku termelawan ckp ayah, amek ko pelempang kat pp...hahah..sakit wooo....pas 2 TEPAKSE la dok asrama....gler x ikhlas...haha...

bosan dok hostel, aku wat perangai ngn kwn2 aku...kwn2 aku yg gler...sbb aku nk kuar...x tahan dok hostel skema gitu...sebat, rotan, denda mmg da biase r....da x malu da...sbb aku nak kuar jek...tp warden2 tuh x bg aku kuar..nape ntah...haha....

mase form 3 la yg dtunggu2...pas PMR, aku cabot tros balek uma, g skolah ulang alik sbb biar aku kene buang asrama...so form 4 aku x pyh dok asrama lg....YESSSS!!! bejaye...dpt surat aku kene buang asrama..hbt kan aku?? gler jadah aku nak dok asrama sekse diri ikot peraturan skema nak mati sdgkan uma aku dekat...pas 2 nye dpt la reslt PMR yg cam hampeh...2 la wat jahat lg....hahaha


ni la kwn2 aku yg gler2 mase kat asrama...antare kami cume 4 org je yg tahan dok hostel...yg len cabot n tukar skolah mse form 4 sbb skolah aku tuh mmg cam gler skema nye...

form 4 da heaven gler dok uma...bahagia..dan tetiber ayah ckp "ayah da mohonkan skolah teknik, ayah mohon teknik JB" apekah?? aku x tau pape...n aku wat x tau...x bg rspon tp wat muke...aku xnak la pndah skolah...xnak dok asrama....sbb asrama skolah skema...aku x suke skema...aku dpt skolah teknik tp aku xnak g...wat2 xtau smpai tarikh daftar, aku siap2 je g skolah dato'..ayah senyap je la sbb aku mmg keras kepale...maaf ayah..hehe

skolah smpai form5...aku mmg nakal...tggl buku bwh meje sbb xnk beg berat...tggl note kat toilet mase exam..gnti2 ngn kwn2 aku yg lbh kurg same yg kat atas tu g toilet tukar2 nota...alasannye sbb kitorg nak dpt kelas yg same mase form 5...haha..bile da form5, xdpt kelas same tp sebelah2, so senang nk tukar2 buku teks...kami ade jadual masing2...cam kwn aku kelas ni, aku kelas ni, so kalo ade sbjek same, kami akan pakat, ko bwk buku ni aku bwk buku ni pas 2 kite tukar...haha...ringan la beg kami....

SPM plg best sbb aku x sabo nk abes skolah n kuar dr skolah tuh sbb aku da x tahan dgr bebelan yg same setiap pg....reslt SPM aku pon cam x leh nk bngge kan sbb biase2 je,,,aku leh dot lebeh baek...tp 2 la xde rezki blajo mlas wat jahat, padan muke...tp xleh nyesal,,sbb aku tau usaha aku..mmg patot dpt tuh...

ni mase form4 kot...ntah pape...gelak tgk muke sendiri...ahahahaha...
.
.
.
.
.
pas SPM, dpt KMJ....yeahh!! ramai kwn2 aku kat situ...baekla...sekali lg...ayah da mohonkan maktab...aku xnak....aku x suke ckgu n aku x nak jd ckgu...aku bukan penyabo...n aku x minat....aku xnak maktab....aku tros kat mtrx...smpai abes...cian ayah...aku tau ayah nak aku jd cm dy, tp siyes aku xminat...xleh r..kat mtrx, aku jurusan fizik...aku suke fizik...kwn2 praktikum aku best2...gler2...sempoi2...aku syg mereka....aku syg sume...ble kat mtrx da xde nanges2 lg da sbb da beso kot...lgpon kwn da ramai..kenal ramai kwn bru...hehe....best2....

ni la dak praktikum aku....FIZIK 13....syg mereka...skrg sume da sepah2 da...kat utm, utem,ukm,ump,upm..da xjmpe sgt da...:((
.
.
.
.
.
pas mtrx n now aku kat UKM....x suke mggu orentasi..mmg x suke...biler da mle blajo mule2 cm org asing gak r sbb x knl sape2....n aku mule rapat ngn aida,laila,afiq,ipin n anep...kami ber 6 je mule2..n after g tioman kami da mule rapat sume...sgt UNITE...kami mmg rapat...g mane2 same2, mkn same2, jalan2 merayap same2...wat keje gler same2 dlm kuliah...ktawe gelak karok melantak 2 la fevret kami...haha..2 yg masing2 badan bagai nk dipam2..hehe....ni la aku besame mariners....

ni pon x sume ade....jumlah kami 38 org...

ni mase kat pulau tinggi kot kalo x silap....kami sgt rapat n UNITE,,comel kan?? hehe

dlm LaB..org sebok wat keje, bedah2 ikan, kami leh lak wat aksi kat blakang ni..begmbo bagai...hehe

ni dlm kuliah..lctere becakap kat depan, kami begmbo kat blakang....hehehe.....

aku da penat tulis entry ni da...

0 org bkate2: