Oct 12, 2010

::ibu kate .........::

ibu kate ape???


1- ibu kate aku cengeng (kuat nanges)
2-ibu kate aku mengade
3-ibu kate aku manje
4-ibu kate aku pengecut

ye ibu..along memg cm 2...bukan suke2 ibu nk kate aku cm 2, tp sbb da byk sgt lyn kerenah aku nih...

sbb pe ibu kate aku CENGENG?
-aku sebenanye selalu nanges..kalo ade masalah sket je aku mst nanges...masalah kecik je pon kdg2 meleleh air mate aku...."kamu da beso tau..xboleh la nak nanges je"....tp da memg cm 2...xleh elak...huhuhu...kete rosak sket pon aku nanges...tepon ayah , cite kat ayah, nanges...kalo otw balek cni sorg pon aku leh nanges...tp jap je la...pas 2 ok dah....dlm kete kot nanges...malu jek..kalo saket2 badan je, ingt ibu, mst meleleh air mate...aishhhh...mmg cengeng la..

sbb pe ibu kate aku MENGADA?
-aku ni mulut ckp x nak tp hati nak...mmg selalu gitu...mcm2 ibu offer, tp aku kate x pela...nnt2 la.."kamu nk papei x? lame da x mntak dwet kat ibu kan, beli la pape" ..kalo ikotkan hati memh mcm2 nak tp aku pk adek2 aku...diorg sgt demand utk segala hal...biar la diorg rase senang skrg...ak nnt2 pon boleh....aku xkesa baju2 kat loker aku harga rm10 je tp biar la diorg rase baju kat loker diorg rm100....jeles gak sebenanye tp x pela...

sbb pe ibu kate aku MANJE?
-aku xpenah jaoh dr famili...smpai umo aku 19tahun, idop aku mmg famili+johor...plg jaoh pon matrik (Tangkak) ..2 pon tiap2 bulan balek uma or famili dtg tangkak....manje kan??? dulu mase form 1 smpai form 3 dok hostel..wpon uma dekat je, tp cam susah ayh nak anta g skolah sesi ptg...sekolah agama lg..so ayah surh ak dok hostel....mmg xnak....nanges je kot...ibu pon selalu je nanges...sbb xpenah pisah ngn aku....pas 2 aku wat hal...sbb aku nak kene buang hostel n dok uma...yeah!! aku bjaye....last2 aku dok uma...pg2 g skolah ngn jiran aku, n ptg balek tiap2 hari ayah amek....hehehe....tgk..manje kan....mase mule2 dpt ira dulu, aku sgt jeles...yela da 5 tahun idop sendri, tbe2 ade adek baru....jeles gler kot aku....tp lme2 x rase ape da....syg kat adik2 aku..ibu ayah penah ckp.."mohon la u dekat2 je...senang nak balek...senang kalo ade pape" aku de je mohon utm, uthm tp x dpt...dpt ukm ....mase surat twrn smpai uma, aku xde kat uma.,,kat plkn mase tuh....pas 2 ayh gtau la..ayh tros ckp "jaoh2 ni kalo pape jd, nanges2 ibu ayah susah nak dtg" aku ckp x pela...da beso....poyo...padahal kalo ade pape, mmg ibu ayah aku cari...hahah..

sbb pe ibu kate aku PENGECUT?
-sbb dulu aku sgt takot...hehe...ape2 je kalo xde ibu ayah kat sebelah , aku xnk g...cam skolah cntohnye, skolah kbngsaan, ade ayah...darjah 1 smpai 6 mmg ngn ayah je...tp skolah agama x...dulu skolah agama aku same ngn skolah kbngsaan...kongsi sekolah...so ibu siap pesan kat ayah, "wawa sekolah agama , abg dok skolah je la..wat keje abg" tgk2...hahahah....bile ingt2 balek mmg senyum je aku...

**skrg aku da beso...da 20 tahun da..nampak je cm matang, berani tp sebenanye x...kalo tepon ibu, air mate mst meleleh....xkesah la cite ape pon...mst nanges....

**sbb tuh ayah bg kete...dy nak senang kan ak....xnak susah begerak...tp..aku mls nak drive..haha..sbb da biase jd penumpang....

**sempura nye kluarga aku...wpon ibu kate kalo adek lelaki., mst lg best..tp ayah selalu gak ckp "anak dara 3 org ni pon susah nak jage"...eheheheh

**penah wat salah kat ayah dulu...g cancel pemohonan maktab yg ayah da mohonkan sbb aku x nak jd cikgu...n skrg br rase menyesal..maaf ayah...

**xde da "nak balek x? kalo nak balek, ayah boleh amek"...dulu dekat boleh la dey...skrg jaoh da...xde lah gedik...

**owh...sgt homesick skrg nih...SANGAT......

2 org bkate2:

cik noumie zafierynn said...

wa sgt baek la ngn adik2..kalo eja..ehemmm...xtau la...ko dpt bju rm100,eja pon nak yg sm harga..xpon up lagi mahal sbb kakak...

tb2 rs teharu...walopon bkn eja yg adk wa dn bkn eja ank ibu wa...eheheehee..

tpi,mmg seorg kakak mcm 2 kan..
syg sgt kat adk2 dy..
tpi kdg2,adik2 yg dengki ngn kakak...(mcm aku jeh...eh x la..eja pon syg sgt kakak eja..)slalu dpt mcm2...^_^..hihihi

tingin nak rs jdi kakak...jdi kakak yg sygkn adik2 dy..
uwaaa....nak nagis pulak...
mak eja pnh ckp2...ni kalo abah ad agi ni..mesti da dpt adik lgi ni...tpi allah lbh mengetahui kan.^_^

w.@.W.a said...

huhuh...sedih la eja ckp gini...sbb kite da selalu mengalah kot...xnak da bebankan ibu ayah...da la mntk dwet support kat cni...nnt bile da senang, bia kite senangkan diorg plak....