Nov 29, 2010

::Tesis saya::

sekarang penggunaan ayat skema dan ejaan yang betul sangatlah penting kerana kita akan mula menulis untuk tesis sebagai projek tahun akhir . tesis ini sebagai syarat wajib untuk memperoleh segulung ijazah sarjana muda dengan kepujian (sains laut) ukm dan bergelar graduan ukm..

**erkk...lmbab gler aku taip bile gne ejaan full ni..lme gler x wat ayat tersusun skema nih...aishhh...

skrg cuti sem b4 masok sem II sesi 2010/2011 tp kitorg x cuti...sbb nye kitorg bz ngn tesis n lab..eh2, lab dulu baru leh wat tesis...ha dua2 la..fst penuh ngn dak2 3rd year..n kitorg (marinersss) mmg stay...sume ade keje sndiri...wpon kami cosmate, tp susah nak jumpe bile masing2 da masok lab sendiri....siyes x tipu...kalo x mkn, mmg x jumpe diorg...*mcm tipu..padahal selalu sgt lepak lab pollution..lab yg sgt sejuk...lab nih best..semua owner2 nye baek dan peramah...mmg kejenye bebual je...(eein, mun, terence, blnje aku mkn,,,da puji nih)...hehe...diorg ni la yg empunye lab tuh skrg sbb diorg wat tesis pasal pencemaran...

aku?? wat pasal ikan...jual2 ikan...g pasar ikan mst ad muke aku...*okeh ni totally tipu*..penat woo wat pasal ikan nih...da la ikan aku kecik...mmg menguji kesabaran btol...aku nk cerita tp cam malas...ngee~~~

mase bedah2 ikan tuh ok lg r..2 pon da rase penat...bau?? jgn cite la..mmg dak2 nih kalo jumpe aku ngn ika, mmg nak tutup idong pas 2 ckp "bau ikan"...jahat kan diorg...hehe...xkesa je sbb mmg bau jgn cite la,,,saket idong, saket kepala...ok, da bedah2 bagai, amek la perut ngn gonad...timbang, ukur pnjg, tgk pe yg ikan tuh mkn...

ikan aku ni ade la mkn udg2 kecik...cacing pon ade gak...aku rase dy mkn ikan2 kecik gak sbb ade byk sisik ikan dlm perut...haha...ha yg tang gonad ni ak lemah..nampak je cenonet...tp x mcm byk gler plak kan telur dlm tuh..da la mampat...melekat2 tisu...nak kene kire satu satu...gne mcroscop smpai naek juling mate aku ..huh!!! taip dlm 1 nafas mcm nikah sbb mmg penat wat keje nih....

ha 2 je la kot nak cite...da wat pasal ikan nih tbe2 rase nak siang ikan plak kat uma..tp ikan2 yg ayah beli sume ayah da suruh org pasar tuh siangkan...haha,,,



ni la ikan yg korg makan..mase mule2 aku bedah ikan dulu, ikan yu mase kelas iktio, siyes aku xde nafsu lgsg nk mkn ikan...sbb mcm geli tgk isi dlm tuh...ikan yu kan mkn mcm2...euuu....

1 org bkate2:

madi said...

sye tahu mkn ikan jerk..heee